Frakt och Leverans

Information - Beställning   

 

Du är välkommen att kontakta oss på telefon eller e-post för att få information om våra produkter och hur man använder dem.

 

Behöver du varorna snabbt kan du ringa och höra om varorna finns i lager innan du beställer. Vi kan i så fall reservera det du vill beställa och vi skickar så snart vi fått din betalning registrerad.  

 

 

Utbud   

 

Vi skickar alla akvarieprodukter utom akvarier som har större storlek än 60x36x30cm, lysrör, CO2 tub refill och levande djur.  
För fraktpris på större akvarier, vänligen ring eller skicka mail. 

 

 

Betalning   

 

Du betalar via ePay eller Bankgiro. ePay/Payment Solutions är PCI-certifierade av VISA/Mastercard och all kommunikation sker krypterat via en säker förbindelse. ePay stödjer följande kort:

Vid Bankgiro, håller vi dina varor hos oss tills din betalning finns på vårt konto. Därefter skickas varorna direkt till dig.  

 

 

Frakt och priser   

 

Alla priser är inklusive moms. Fraktkostnad tillkommer. Fraktkostnaden är 49 SEK. För skrymmande varor som akvarium, bänkar mm. tittar vi upp fraktkostnaden åt dig. Denna summa betalas in till oss via swish eller bankgiro. 

Vi har nu börjat skicka Akvarium upp till 61cm längd, 36cm höjd/bredd. Fraktkostnad för akvarium är 199 SEK. Denna frakt för akvarium gäller ENDAST akvarium och går EJ att kombinera med övriga varor. Vill du beställa fler varor gör du två stycken separata orders, en för akvarium och en för övriga varor. På detta sätt kan vi skicka din order snabbare. 

 

Vi skickar med DHL Service Point då det är det snabbaste fraktsättet just nu inom Sverige. Vi garanterar fina växter vid leverans. Normalt tar det 1 dag för paketet att komma fram till dig. Men i vissa fall kan det ta 1-2 dagar extra beroende på vart paketet ska fraktas. Piteå tar det normalt 1-2 dagar. Tillsammans med oss ansvarar de för att du får dina varor i bra skick. Du ansvarar för att vi får tillbaks eventuella returer.  

Vill du att vi skickar DHL hempaket hör av dig för fraktpris till din ort.

För övriga fraktbolag som Schenker eller Postnord, hör av er för fraktpris. 

 

Du kan också hämta dina varor i vår butik – då självfallet utan fraktkostnad.  

 

 

Försening   

 

Skulle det uppstå en försening från någon av våra leverantörer tar vi kontakt med dig för att komma överens om en bra lösning.  

 

 

Retur   

 

Du har rätt att inom 14 dagar efter att du mottagit beställda varor returnera det du inte vill behålla. Du kan inta låta bli att hämta ut beställda varor. Varan måste vid retur vara oanvänd och för förbrukningsvaror måste förpackningen vara obruten. Du står för returfrakt. Du kan också lämna returvaror i vår butik. Vi betalar tillbaks pengarna för varorna när vi mottagit varorna.  

 

Returrätt gäller inte för växter.

 

 

Reklamation   

 

Konsumentköplagen med 3 års reklamationsrätt gäller för de flesta varor. Växter undantagna. Kontakta oss innan du vill reklamera en produkt. Reklamation görs under Kundtjänst, Reklamation. Det är viktigt att du fyller i alla fält korrekt. Då kan vi ta itu med ditt ärenda snabbare.  

 

 

Organisations nummer: 510929-5021